Menu

Przepisy na dania bogate w żelazo

Omlet z warzywami

Składniki na omlet:

  • 2 jaja
  • Kilka różyczek brokuła
  • 2 łyżki zielonego, mrożonego groszku
  • Łyżeczka oliwy

Na łyżeczce oliwy podduś groszek i różyczki brokuła, kiedy nieco zmiękną dodaj rozmieszane jajka, dopraw. Smaż pod przykryciem. Kiedy jajko zetnie się z wierzchu zsuń omleta z patelni.

Sałatka wielowarzywna - ma wysoką zawartość żelaza, może być samodzielnym posiłkiem lub dodatkiem do omleta.

Składniki na sałatkę:

  • 1/2 czerwonej papryki
  • Kilka pomidorków koktajlowych
  • Garść rukoli
  • 2 łyżki kaszy bulgur
  • 1 łyżka nasion dyni

Sos: 1 łyżka oliwy, 1 łyżeczka soku z cytryny, odrobina soli i pieprzu
Paprykę pokrój w kostkę, rukolę umyj, osusz. Na talerzu układaj kolejno: kaszę, rukolę, paprykę, pomidorki, nasiona dyni. Całość polej sosem.

Zielony koktajl - ma wysoką zawartość witaminy C i żelaza, możesz go dodawać do innych posiłków.

Składniki na koktajl:

  • Kiwi
  • Garść natki pietruszki
  • Garść liści jarmużu
  • Banan
  • Woda do uzupełnienia

Składniki dokładnie zmiksuj blenderem.