Menu

Pij wystarczającą ilość napojów

Organizm potrzebuje dużo płynów

W czasie ciąży powinnaś w sposób szczególny dbać o dostarczanie organizmowi wystarczające ilości płynów. Woda służy nie tylko do transportu substancji odżywczych, lecz również wpływa na budowę komórek krwi i wód płodowych oraz odgrywa ważną rolę w dostarczanie dziecku niezbędnych składników pokarmowych. Zaleca się picie wody mineralnej, soków owocowych i warzywnych, jak również herbatek owocowych i ziołowych.

Z czego należy zrezygnować?

Podczas ciąży powinnaś ograniczyć spożycie nektarów oraz napojów owocowych i lemoniad, ponieważ zawierają dużo cukru, a co się z tym wiąże – niepotrzebnych kalorii. Mając na uwadze zdrowie dziecka zaleca się całkowitą rezygnację ze spożywania alkoholu.

Ogranicz picie kawy oraz czarnej herbaty do 2-3 filiżanek dziennie, z uwagi na fakt, iż kofeina może mieć długotrwały negatywny wpływ zarówno na Twój organizm, jak i na organizm maleństwa. Zamiast tego możesz pić kawę bezkofeinową oraz smakowe herbatki ziołowe.

Twój organizm potrzebuje płynów - nawet jeżeli Ty nie odczuwasz pragnienia

eżeli nie możesz pić często, proponujemy proste, a zarazem praktyczne rozwiązanie – pij ulubione napoje o stałych porach np. przed południem, w czasie przerwy obiadowej oraz na koniec dnia pracy. Jako, że często po prostu zapominamy o piciu, możesz potraktować spożywanie wystarczającej ilości płynów jak zwykły trening lub zadanie do wykonania.

Nawet wtedy, gdy nie odczuwasz pragnienia, Twój organizm potrzebuje płynów. Dlatego zawsze warto mieć w zasięgu ręki, na biurku lub stole kuchennym, butelkę wody mineralnej lub dzbanuszek z herbatą. Pamiętaj o tym, że szczególnie w okresie karmienia piersią Twój organizm ma zwiększone zapotrzebowanie na płyny.

Zapotrzebowanie na płyny

Kobiety Kobiety w ciąży Kobiety karmiące piersią
Napoje 1410 ml 1470 ml 1710 ml
Stałe posiłki 860 ml 890 ml 1000 ml
Suma 2270 ml 2360 ml 2710 ml
Wzrost zapotrzebowania +90 ml +440 ml
Pobierz bezpłatną aplikację HiPP dla dzieci
Pobierz